A la matèria d'educació física amb els alumnes de 4t d'ESO es realitza una unitat didàctica que es diu: Sabem planificar i organitzar competicions esportives?. Al mateix temps es fa amb els alumnes de 1r d'ESO la unitat: Què és l'atletisme?.
Per finalitzar aquesta feina es fa una sortida a les pistes d’atletisme de Can Dragó. Aquest curs es va fer el 12 de maig.
Els alumnes de 4t són els monitors i arbitres dels de 1r i també dels alumnes de 6é de primària de l'escola.
Ells porten tot el pes d'aquesta jornada matinal. Les proves que es realitzen són: 60 m llisos; salt de longitud, salt d’alçada i llançament de pilota ( 6è de primària) i 80 m llisos, salt de longitud salt d’alçada i llançament de pes (1r d'ESO).
Al finalitzar l'activitat es passa una enquesta a tots els alumnes. Aquí tenim una mostra del que opinen.
AVALUACIÓ DE LA SORTIDA D'ATLETISME A CAN DRAGÓ
(6è i 1r d'ESO)
Quin creus que era l’objectiu principal d’aquesta sortida?
- Fer una mica d’esport, mirar fins on arribes i passar-s’ho bé. (Aitor Dobarro 6A).
- Practicar les diferentes proves d’atletisme, en un lloc més adequat i real. (Carla Yécora 1A).
Què t’ha semblat i com tu has passat:
1- El desplaçament (l'anada i la tornada):
- Malament perquè quan hem arribat ja estàvem cansats. (Edgar Martín 1B).
- Bé, perquè és millor anar a peu en trajectes petits i va estar bé que amb autorització dels pares poguéssim tornar a casa sols. (Marc Fernández 1A).
- A mi m’ha semblat bé anar caminat perquè així ja hem fet una mica d’escalfament i no hem de pagar autocar. (Montse Nieto 6B)
2- Els grups:
- Han estat molt equilibrats (Victor Soriano 6A).
- M’han semblat correctes, però no he entès perquè els grups eren de nois i noies separats. (Montse Nieto 6A).
- Eren bons els grups tots tenien capacitats i ritmes semblants. (Andrea López 1A).
3- L'escalfament i com l'han organitzat els/les monitors/es:
- Els monitors eren molt amables i l’escalfament ha estat entretingut i una mica cansat. (Mireia Segovia 6A).
- L’escalfament molt bé, alguns monitors deien “paraulotes” però eren molt simpàtics i ho explicaven molt bé. (Solana Rodríguez 6B)
- No m’ha agradat l’escalfament era molt “soso”. (Oscar Toledo 1A).
- L’escalfament ha sigut una mica cansat, però a mi m’ha agradat. Els monitors ens ajudaven en tot el que podien. (Cecilia Pérez 1A).
4- La prova de 60m o 80m llisos i com l'han organitzada els/les monitors/es:
- Els monitors els ha costat molt organitzar-se en aquesta prova, però m’ha agradat. (Ivan González 1A).
- Ha estat com si fóssim atletes de veritat, l’organització dels monitors de 4t d’ESO ha sigut excel·lent. (Toni Krentzien 6A).
5- La prova de salt de longitud i com l'han organitzada els/les monitors/es:
- M’ha agradat, ens cridaven per ordre de llista i els monitors ens ensenyàvem com podíem millorar (Carla Sala 6B).
- Aquesta prova no m’ha agradat perquè no em surt bé, però tot i això els monitors l’han organitzat bé. (Núria Roig 1B).
6- La prova de salt d'alçada i com l'han organitzada els/les monitors/es:
- Els monitors no sabien bé el reglament i no es posaven d’acord al principi si el salt era nul o no. (Marc Fernández 1A).
- Ha estat bé, però m’ha tocat saltar amb les noies més altes i jo era la que tenia les cames més curtes. (Maria Macias 1B).
- Va ser molt divertit però, no em va agradar saltar amb la goma, preferia amb el llistó. (Raúl Pérez 6A).
- Molt “chula” encara que com no hi havia llistó, sinó una goma, a la mínima que es movia era nul el salt. (Ariadna Rodríguez 6A).
7- La prova de llançament de pilota i com l'han organitzada els/les monitors/es:
- Teníem que llençar la pilota molt fort per sobre el cap, però sense passar-se de la línia de nul, m’ha agradat. (Carlos López 6A).
8- La prova de llançament de pes i com l’han organitzat els/les monitors/es:
-Molt bé, però per alguns de nosaltres el pes pesava molt. Els monitors ho van organitzar molt bé. (Sara Sánchez 1A).
- Ha sigut la primera prova que ha fet el meu grup i per això m’ha sortit bé. (Andrea Pascual 1B).
Què canviaries de la sortida ?
- Sincerament res, però ho podríem fer algun cop més durant el curs. (Montse Nieto 6A).
- Que en comptes de ser només pel matí fos una sortida de tot el dia. (Anna González 1A).
- Escollir el monitors. (Irene Castillo. 1A).
Què és el que t’ha agradat més de la sortida?
- Estar amb les amigues i que els monitors fossin del cole. (Lidia Montón 6A).
- Quan ens han deixat temps lliure al final de tot. (Joshué Matute 1A).
Quina puntuació de l'1 al 10 dónes a la sortida:
La mitjana de 6è és: 9’43 La mitjana de 1r d’ESO és: 8’65.
AVALUACIÓ DE LA SORTIDA D'ATLETISME A CAN DRAGÓ 4t d'ESO
Quin creus que era l’objectiu principal d’aquesta sortida?
- Aconseguir que els alumnes de 4t ens organitzem bé, passar un matí fent esport i ajudar als alumnes de 6é i 1r d'ESO a passar-ho bé. (Sara Calvo 4A).
- L'objectiu era practicar l'atletisme de més aprop i organitzar una activitat esportiva, a més del fet d'aprendre a tractar amb els més petits. (Andrea Ribas 4B).
Què t’ha semblat:
1- El desplaçament (l'anada i la tornada):
- Bé, perquè ens van deixar escollir si volíem anar amb l'escola o pel nostre compte i això és un signe de que confien en nosaltres. (Ricart Farin 4B)
- Com la majoria, vaig decidir anar pel meu compte crec que va estar bé donar aquesta opció i tots vam ser puntuals. (Dayhan Zamora 4A).
2- El grup d'alumnes del qual eres monitor/a:
- Al principi estaven molt esvarats, però després eren molt competitius es comportaven bé. (Erika Calderón 4A).
- Molt bé perquè entenien tot i eren molt macos. (Nicole Cabrera 4B).
3- Com has participat en l'organització i en la realització de les proves:
- He participat en totes les proves no vaig tenir cap estona de temps lliure. (Laura Mateos 4B).
- Vaig explicar diferentes proves perquè no s'equivoquessin els alumnes quan les feien. Gerard Calvillo 4A)
4- Com el teu grup de monitors/es ha participat en l'organització i en la realització de les proves:
- Hem participat organitzadament, menys en alguns moments. (Rebeca Mateos 4A).
- Hem participat bé, però a vegades ens distrèiem amb els alumnes o amb altre monitors. (Montse Merino 4B).
Què canviaries de la sortida ?
- Que fos una sortida de tot el dia o un dimecres o divendres que no hi ha cole a la tarda. Segi Gil 4B).
- Anar una altra època de l'any que no faci tanta calor perquè era insuportable. (Andrea Bola 4A).
Què és el que t’ha agradat més de la sortida ?
- Poder fer el meu somni realitat abans d'hora, que és fer de professora, perquè és el que em vull dedicar en el meu futur. Desireé Tojo 4A).
- Les proves d'atletisme i veure com els nens s'emocionaven al fer esport. (Estefan Velez 4A).
- Que ha sigut diferent això de fer de monitors. (Julia Luna 4B).
Quina puntuació de l'1 al 10 dónes a la sortida: La mitjana és 7'37.
DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ FÍSICA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada